Sniper: Ghost Warrior

Aşağa gitmek

Sniper: Ghost Warrior

Mesaj  Admin Bir Perş. Ağus. 19, 2010 7:56 pm

Savaş alanlarının vazgeçilmez sınıflarından biri olan keskin nişancılar, kimi zaman bir Hollywood filminde, kimi zaman gerçek hayattaki hikayeleri ile kimi zaman ise oyunda karşılaştığımız halleri ile karşımıza çıktılar. Özellikle çoklu oyunculu oyunlarda, kullanana büyük bir keyif, kurşunu yiyene ise saç baş yolduran keskin nişancıların aklımıza kazındığı bir çok sahnede bulunuyordur. Şahsen beni son dönemde en çok etkileyen bu sahnelerden birisi de Call of Duty 4: Modern Warfare’da karşıma çıkmıştı. Bende sniper kullanmaktan pek haz etmeyip, saç baş yolan tayfadan olmama rağmen CoD 4’ün Sniper üzerine kurulu o bölümünden fazlasıyla etkilenmiştim. Benzer oyunlarda da bu gibi sahneleri görüp, tadı damağında kalan var ise sizi Sniper : Ghost Warrior’a davet edelim.

City Interactive imzasını taşıyan Sniper : Ghost Warrior konu olarak oldukça klasik bir şekilde karşımıza çıkıyor. Latin Amerika’da oyun için kurgulanan Trueno adasında geçen oyunda Tyler Wells adlı seçkin bir keskin nişancı rolüne bürünüyoruz. Görevimiz ise adada hükümeti devirip başa geçen gruba karşı istihbarat toplamak ve adada bulunan esirlere yardımcı olmak. Sizce de oldukça klasik değil mi?

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Sniper Ghost Warrior, oldukça etkileyici ve sade bir giriş videosu ile açılışını yapıyor. İtiraf etmeliyim ki oyunun ilk dakikalarında karşınıza çıkan bu videoda sonra tüm oyuncuların içerisindeki yatarcanlık (sniper)hisleri kabaracaktır. Videoyu geçip oyuna girdiğimizde ise kısa bir eğitim unsuru ile karşılaşıyoruz. Bu eğitimide geçtiğimiz anda ise ilk görevimizin talimatlarını da almış oluyoruz.

Oyunun büyük bir bölümünde keskin nişancı olarak ilerlesekte, savaş alanında ön saflara geçtiğimiz, yani diğer silah türleri ile çarpıştığımız kısımlarda yer alıyor. Keskin nişancı olduğumuz bölümlerde ise sınıfımızın tüm gerekliliklerini yerine getirmeliyiz. Yani sessiz olmalı, düşmanlarımızı öldürmeli ve ayakta kalanların kurşunun nereden geldiğini anlamalarına müsade etmememiz gerekiyor. Elimize normal silahları aldığımız bölümlerde ise oynanış gayet normalleşiyor ve oyun klasik bir FPS havasına bürünüveriyor.

Oyunun Sniper bölümlerinde farklı dinamiklerede yer verilmiş. Sessiz olacağımız için hem dürbünlü tüfeğimizde, hemde tabancamızda susturucu takılı. Bunun yanı sıra bir de bıçak faktörü bulunuyor. Düşmanlarımızı bıçakla da indirebiliyoruz. Bı sızma görevlerinde en ön plana çıkan nokta ise elimizdeki kancamız oluyor. Bu kanca ile ağaç dallarına tutunup kendimizi yukarı çekebiliyor veya dik bir yamaçtan yavaş yavaş aşağı iebiliyoruz. Kancanın sadece oyunun belli başlı noktalarında ve oldukça az kullanılması ise büyük bir eksi olmuş.

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Gelelim Sniper Ghost Warrior’un beni etkileyen en büyük özelliğine. Oyunda bazı aksiyon anlarında mükemmel diyebileceğim sinematikler kullanılmış. Bazı durumlarda, özellikle rakiplerinizi kafasından vurduğunuzda veya ilk ve son düşman ise araya kaliteli bir sinamatik girebiliyor. Yani düşmanınızın kafasına nişan aldınız. Tetiği çekmenizle birlikte kamera açısı değişiyor, kurşunun yavaşça havada süzülüşünü ve düşmanınıza doğru giderek sonuçta hedefi tutturuşunu izleyebiliyorsunuz. Sinematik açıdan oldukça iyi olan bu işleyiştede bazı problemler bulunuyor. Kafasından vurduğunuz bir asker, yavaş çekim havada iki takla atabiliyor. Sinematik çekimde kan efektlerini göze hoş gelen bir şekilde dağıldığını da eklemeliyim. Bu değişen kameranın ve oyun dinamiğinin bazı ufak hatalar dışında hiç aksamadan geçekleşmesi ise dediğim gibi oyunun en iyi yönlerinden birisi oluyor.
avatar
Admin
Yönetici
Yönetici

Mesaj Sayısı : 169
Rep Gücü : 3000
Kayıt tarihi : 02/07/10
Nerden : Aydın

Kullanıcı profilini gör http://haberoyun.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz